تبلیغات
کلاس اول دبستان خوروش 4 - بهترین وبدترین مواد غذایی هنگام سحر
کلاس اول دبستان خوروش 4
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            جمعه های من
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من

در طول ماه مبارک رمضان، اینکه از چه مواد غذایی به هنگام سحر و یا قبل از سپیده دم استفاده می کنیم، فوق العاده مهم می باشد .ما در اینجا مواد غذایی را که باید از خوردن آنها اجتناب کنید و یا اینکه باید آنها را بیشتر مصرف کنید را برایتان آورده ایم.

 

هضم غذا , تغذیه ماه رمضان ,غذاهای سرخ کردنی

 

خرما میوه ای کوچک است که حاوی قند، فیبر و مواد مغذی بوده و به علت انرژی زیادی که دارد مصرف آن به هنگام سحر بسیار توصیه شده است. حضرت محمد ( ص ) نیز فرموده اند : خرما بهترین بهترین ماده ی غذایی به هنگام سحر می باشد.

 


 

 

هضم غذا , تغذیه ماه رمضان ,غذاهای سرخ کردنی

 

در  مواد غذایی چون جو ، گندم ، عدس ، غلات و ...کربوهیدرات های زیادی وجود دارد که خوردن این نوع غذاها به هنگام سحر باعث می شود که شما احساس سیری بیشتری در طول روز داشته باشید.

 

هضم غذا , تغذیه ماه رمضان ,غذاهای سرخ کردنی

 

خوردن موز و سایر میوه ها یی که غنی از کربوهیدرات های و فیبر می باشند بسیار توصیه می شود. موز همچنین منبع خوبی از پتاسیم و سایر مواد مغذی ضروری است.

 

هضم غذا , تغذیه ماه رمضان ,غذاهای سرخ کردنی

 

نوشیدن مقدار زیادی آب نه تنها در طول افطار بلکه به هنگام سحر باعث می شود که آب زیادی را در بدن ذخیره کنید.

 

هضم غذا , تغذیه ماه رمضان ,غذاهای سرخ کردنی

 

خوردن غذاهایی با فیبر بالا مانند غلات، حبوبات، انجیر، سبوس ، گندم سبوس دار ، سیب زمینی ، سبزیجات و تقریبا تمام میوه ها(به خصوص زردآلو و آلو ) به علت آنکه باعث می شود که هضم غذا به آرامی انجام پذیرد توصیه می شود.

 

هضم غذا , تغذیه ماه رمضان ,غذاهای سرخ کردنی

 

از خوردن غذاهای سرخ کردنی وغذاهای چرب و سرخ شده به هنگام سحراجتناب کنید ، چرا که خوردن این جور غذاها احساس بی حالی و شل شدن و پف کردن را به بدن می دهد و بهتر است از غذاهای آب پز بیشتر استفاده شود.

 

هضم غذا , تغذیه ماه رمضان ,غذاهای سرخ کردنی

 

از خوردن نوشیدنی های کافئین دار به هنگام سحر اجتناب کنید چرا که یک ماده غذایی ادرارآور می باشد که باعث از دست دادن سریع آب بدن شده و در نهایت منجر به کم آبی بدن می شود.

 

هضم غذا , تغذیه ماه رمضان ,غذاهای سرخ کردنی

 

خوردن غذاهای غنی از پروتئین مانند تخم مرغ، ماست یا گوشت نیز بسیار توصیه می شود چرا که باعث استقامت بیشتر بدن خواهد شد.

 

هضم غذا , تغذیه ماه رمضان ,غذاهای سرخ کردنی

 

از خوردن انواع شیرینی ها مانند کیک، بیسکویت، شکلات و ...اجتناب کنید چرا که این مواد غذایی باعث می شود که کربوهیدراتهای تولید شده در بدن بسیار سریع سوخت شوند.







نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
شنبه 5 مرداد 1392
شنبه 18 شهریور 1396 09:37 ق.ظ
I visit daily some websites and websites to read articles or reviews, however this website offers feature based content.
جمعه 17 شهریور 1396 04:07 ب.ظ
It's actually a nice and helpful piece of information. I'm satisfied that you just
shared this helpful info with us. Please stay us informed like
this. Thank you for sharing.
سه شنبه 13 تیر 1396 12:19 ب.ظ
Article writing is also a excitement, if you know afterward you can write otherwise it
is difficult to write.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





موضوعات
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی

دریافت كد بازی آنلاین تصادفی

كد تقویم